مباحثات

رسانه فکری تحلیلی حوزه و روحانیت

روز گذشته مراسم تودیع معاون محترم مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جناب آقای دکتر حسین انتظامی برگزار شد. به جرأت می‌توان گفت یکی از بهترین انتصاب‌های دولت دهم در حوزه فرهنگ، سپردن سکان معاونت مطبوعاتی به جناب آقای انتظامی بود.

سابقه‌ی بیش از بیست سال در مدیریت رسانه‌‌های مختلف در سطح ملی از تأسیس روزنامه جام جم گرفته تا سایت خبرآنلاین و… مهم‌ترین امتیازی بود که معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد می‌توانست داشته باشد. تقریباً اصلی‌ترین اقدامات رسانه‌ای دکتر انتظامی در زمان خود بدیع و نو بود؛ روزنامه جام جم و سپس جام‌جم آنلاین ـ آن هم زمانی  که هنوز نام نشریات الکترونیکی به گوش بسیاری نخورده بود ـ هنوز در خاطر بسیاری از اهالی رسانه مانده است.

اما گذشته از سوابق رسانه‌ای که با تحصیلات دانشگاهی مرتبط با علوم روزنامه‌نگاری و ارتباطات همراه بود باید گفت مدیریت ایشان در چهارسال اخیر نشان داد که عرصه رسانه و مطبوعات نیازمند آرامش فکری و روانی و پرهیز از جنجال‌های کاذب و سیاسی است. مدیریت رسانه‌ای در کشور حتی اگر صدها رسانه سیاسی را مدیریت می‌کند، خود نباید دچار جوزدگی سیاسی شود.

آن‌چه در چهارسال گذشته معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده بود اطمینان‌بخشی به رسانه‌ها برای بهبود مسائل صنفی بود؛ امری که اغلب با رفت‌‌وآمد مدیران سیاسی‌کار مغفول می‌ماند.

اما انگیزه اصلی نگارش این متن به‌عنوان تقدیر از آقای دکتر انتظامی، توجه و عنایت ویژه ایشان به رسانه‌های دینی و حوزوی بود. ایشان رسانه‌های دینی را به‌خوبی و از نزدیک می‌شناختند و در هر مقطعی که امکان داشت حمایت از این رسانه‌ها را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌ بودند.

مباحثات به عنوان یکی از رسانه‌های دینی و حوزوی ضمن تقدیر از زحمات مخلصانه آقای دکتر انتظامی در چهار سال اخیر برای ایشان آرزوی توفیق دارد و امیدوار است نوع مدیریت و برنامه‌های ایشان همچنان در معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سرلوحه مدیران و برنامه‌ریزان قرار گیرد.

رده‌های مرتبط

پاسخ دهید