مباحثات

رسانه فکری تحلیلی حوزه و روحانیت

به گزارش مباحثات، استاد محمدرضا نکونام از اساتید حوزه چندی پیش به دادگاه ویژه روحانیت فراخوانده شد که این اقدام از سوی برخی رسانه‌های فرصت‌طلب و مدعی رعایت اصول حرفه‌ای کاملا براساس مقاصد سیاسی خاص تفسیر شد.

این رسانه‌ها به خاطر عدم آشنایی با اساتید حوزه و فضای رایج در حوزه‌های علمیه و از سوی دیگر اکتفا به اطلاعات موجود اینترنتی، این موضوع را به مسائل سیاسی روز مرتبط کرده بودند. اظهارنظر درخصوص استفاده از اینترنت، انتقاد از موسسه آموزشی و پِژوهشی امام خمینی و… از جمله دلایلی بود که این رسانه‌ها برای مخاطبان خود بیان کردند؛ دلایلی که برای هر آشنای به فضای حوزه‌های علمیه کاملا مضحک و مردود است.

Nekunamاما از سوی دیگر فرزند وی بدون هیچ‌گونه حاشیه‌سازی و درک صحیح از وضعیت موجود در سایت استاد نکونام اعلام کرد: «حرف‌های بی‌موردی که در سایت‌ها نسبت به پدر بنده حضرت آیت‌ﷲ نکونام زده شد، هیچکدام درست نبوده و ایشان در صحت و سلامت کامل به‌ سر می‌برند و جهت پاره‌ای از توضیحات به دادسرای ویژه روحانیت مراجعه نمودند و برخوردها بسیار خوب بوده است و إن شاء ﷲ به زودی برطرف می‌شود.»

انتظار می‌رود این روند تا حل کامل موضوع ادامه یابد، چرا که هرگونه حاشیه‌سازی در مسیر رسیدگی به مسائل قضایی آسیب جدی به آن وارد می‌کند.

بدیهی است اطلاع‌رسانی سریع و دقیق از اقدامات قضایی، آن‌ هم در سطح اساتید حوزه کمترین انتظاری است که جامعه حوزویان و عموم مردم دارند و امید است مسئولان قضایی نیز با اقدام دقیق و به موقع از هرگونه سوء استفاده‌های احتمالی رسانه‌ها جلوگیری نمایند.

رده‌های مرتبط