مباحثات

رسانه فکری تحلیلی حوزه و روحانیت

دیدار رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با آیت‌ﷲ‌العظمی شبیری زنجانی در مشهد

آیت­ ﷲ هاشمی رفسنجانی در سفر به مشهد مقدس با آیت‌ﷲ‌العظمی شبیری زنجانی – که ایشان نیز به زیارت ثامن‌الحجج(ع)  مشرف شده‌­ بودند – در منزل ایشان دیدار و گفت­­‌وگو کرد. آیت­‌ﷲ هاشمی رفسنجانی در دیدار با آیت­‌ﷲ شبیری زنجانی، با یادآوری سوابق علمی ایشان، گفت: شما را مرجع شناخت شخصیت­‌های اسلام و علم انساب می­‌دانستیم و امیدواریم نسل جوان امروز و آینده از آثار جناب­عالی استفاده کنند.

IMG13245389

آیت‌ﷲ‌العظمی شبیری زنجانی نیز خطاب به آیت‌ﷲ هاشمی رفسنجانی با بیان این‌که «به شما علاقه دارم»، گفت: در روایات داریم که مستحب است اگر شخصی به کسی علاقه دارد، آن را اظهار کند. در ادامه، این دیدار به درخواست آیت‌ﷲ‌العظمی شبیری زنجانی به صورت خصوصی ادامه یافت.

دیدار وزیر بهداشت با علما و مراجع/تآکید برخی مراجع بر افزایش جمعیت

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح روز جمعه سی ام مردادماه با سفر به قم با مراجع عظام تقلید دیدار و گفت وگو کرد. وزیر بهداشت در دومین سفر رسمی خود به شهر مقدس قم  – که در آستانه یكم شهریور و به مناسبت سالروز ولادت دانشمند و طبیب نامدار ایرانی جهان اسلام ابوعلی سینا انجام گرفت –  علاوه بر دیدار و گفت وگو با علمای قم در همایشی که به مناسبت روز پزشک برگزار شد، حضور یافت.

IMG16300637

آیت‌ﷲ‌العظمی مکارم، دکتر هاشمی را از مردان موفق کشور دانست و اظهار داشت: معتقدم توفیق شما مرهون خلوص نیت جنابعالی است؛ بنده در مواقعی خلوص نیت شما را تجربه کرده‌ام. حضرت آیت‌ﷲ مکارم شیرازی همچنین به تأکیدات صریح قرآن در زمینه افزایش جمعیت اشاره کردند که دکتر هاشمی و یکی از همراهان وزیر بهداشت تاکید کردند: دعا کنید ان شﷲ به این دستور قرآن بیش‌تر عمل کنیم که خنده حضار را در پی داشت.

آیت‌ﷲ‌العظمی صافی نیز با تأکید بر این‌که مردم، قدردان زحمات و خدمات جامعه پزشکی هستند، اظهار داشتند: تاکنون هرقدر که بنده از اخبار و عملکرد شما اطلاع پیدا کردم، مثبت بوده است. ایشان با اظهار محبت به وزیر بهداشت نسبت به تداوم مستمر تلاش های روزافزون وی و جامعه پزشکی ابراز امیدواری کردند. وی در پاسخ به درخواست حضرت آیت‌ﷲ صافی مبنی بر توجه به اقدامات پزشکی ویژه بانوان، گفت: با توجه به فرمایشات شما در تلاش هستیم بیمارستان جامع زنان را ابتدا در تهران و سپس در مراکز استان‌ها راه‌اندازی کنیم به گونه‌ای که از درب ورودی بیمارستان تا اتاق عمل از کادر بانوان استفاده شود.

آیت‌ﷲ‌العظمی سبحانی نیز در ابتدا تشرف وزیر بهداشت را به زیارت حضرت معصومه(س) تبریک گفتند و از توجهی که وی نسبت به مسائل دارد، صمیمانه تشکر کردند. وزیر بهداشت نیز تاکید کرد ما خیلی مشتاق دیدار با شما بودیم و ممنون هستیم که اجازه حضور دادید. آیت‌ﷲ‌العظمی سبحانی نیز  ضمن تأکید بر مسأله افزایش جمیعت افزودند: «بیت القصید ما فراموش نشود و کشور به سوی پیری نرود؛ استعداد و نبوغ در جوانان کشف می‌شود».

آیت‌ﷲ‌العظمی وحید خراسانی نیز ضمن قدردانی از خدمات شایسته دکتر هاشمی و با قیاس عملکرد وزرای بهداشت دولت های جمهوری اسلامی گفتند: «بدون تعارف باید بگویم خدمات دولت های سابق را نیز مشاهده کردم اما در غیاب شما نیز گفته ام وزیر بهداشتی مثل شما در دولت های گذشته نیز نبوده و این توفیقی است که نصیب شما شده است».

دیدار سه‌گانه سیاسی

IMG15380388

حضرات آیات مصباح یزدی، موحدی کرمانی و یزدی در نشستی سه‌جانبه درباره محورهای وحدت اصولگرایان و راه‌های رسیدن به این وحدت و تقویت جریان اصول‌گرایی بحث و گفت‌وگو کردند. در این نشست که روز شنبه ۳۱ مرداد برگزار شد، مقرر گردید در مواردی که  میان گروه‌های اصولگرا نظرهای متفاوتی روی مصادیق باشد، در صورتی که هر سه نفر بنا بر حجت شرعی و فارغ از مسئولیت‌ها و جایگاه خود، به اولویت شخصی رسیدند، اظهار نظر نمایند.

دیدار رییس حوزه علمیه بیروت با آیت‌ﷲ‌العظمی صافی گلپایگانی

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ عبدالامیر شمس‌الدین از علمای لبنان و مدیر حوزه علمیه بیروت با آیت‌ﷲ‌العظمی صافی‌گلپایگانی دیدار و گزارشی از وضعیت شیعیان و مدارس علمیه  لبنان توسط  ارائه کرد.

lobnan-saafi

آیت‌ﷲ‌العظمی صافی نیز ضمن ابراز خرسندی از این ملاقات، توصیه‌های مهمی برای ارتقای کیفی و کمی مدارس و حوزه‌های علمیه لبنان داشتند و برای موفقیت شیعیان لبنان و طلاب و فضلای آن کشور دعا نمودند. ایشان گفتند: ما همیشه به یاد شیعیان لبنان هستیم و عزت و عظمت روز افزون آن‌ها آرزوی دیرینه ماست. خداوند متعال آن‌ها را در اهداف مقدس خود و نشر معارف نورانی اهل بیت علیهم السلام موفق بدارد. معظّم له در پایان افزودند: سلام مرا به شیعیان لبنان برسانید و حقیر هم همواره از آن‌ها التماس دعا دارم.

رده‌های مرتبط