مباحثات

رسانه فکری تحلیلی حوزه و روحانیت

رییس بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، در آستانه‌ی برگزاری این رویداد مهم فرهنگی به دیدار مراجع عظام تقلید در شهر مقدس قم رفت تا ضمن ارائه‌ی گزارشی از چگونگی برگزاری نمایشگاه، شنوای دغدغه‌ها و رهنمودهای مراجع باشد. سید عباس صالحی در این دیدارها که در روز دوشنبه سیزدهم اردیبهشت ۱۳۹۵ صورت گرفت، با حضرات آیات عظام صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، مکارم شیرازی و سبحانی دیدار کرد. وی با حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی (نماینده تام الاختیار آیت‌ﷲ‌العظمی سیستانی) نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. برخی از فضلای حوزه در این دیدارها معاون فرهنگی وزارت ارشاد را همراهی کردند.

دکتر سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در آستانه‌ی برگزاری این رویداد مهم فرهنگی، به دیدار مراجع عظام تقلید در شهر مقدس قم رفت. وی ضمن عرضه‌ی گزارش فعالیت‌های معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در حوزه‌ی کتاب و نشر، گزارش مبسوطی از چگونگی برگزاری بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب ارائه داد. برخی از فضلای حوزه نیز در این دیدارها، سیدعباس صالحی را همراهی می‌کردند.

IMG-20160503-WA0001

آیت‌ﷲ‌العظمی سبحانی ضمن تأکید بر اهمیت نمایشگاه کتاب و ضرورت هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن آن، از این‌که مانند سال‌های گذشته، فضلای برجسته‌ی حوزه‌ی علمیه‌ی قم که مورد تأیید ایشان بوده و هستند بر نمایشگاه بین‌المللی نظارت و اشراف علمی و محتوایی دارند، اظهار خرسندی نمودند. ایشان همچنین افزودند که نمایشگاه کتاب فرصتی برای تبادل فرهنگی و نشر اسلام و تشیع است و از اهتمام معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مساعدت به حوزه‌ی نشر و نظارت بر برگزاری مناسب این رویداد مهم فرهنگی قدردانی کردند.

IMG-20160503-WA0002

آیت‌ﷲ‌العظمی صافی گلپایگانی نیز ضمن تقدیر از تلاش‌های این معاونت در صیانت از ارزش‌های اسلامی و اخلاقی و گسترش معارف اهل‌بیت(ع) اظهار کردند که هرچند نمی‌توان جلوی همه‌ی خطاها و مشکلات فرهنگی را گرفت، اما مهم آن است که این اهتمام در این مجموعه وجود دارد و من از این دیدار و گزارش‌های ارائه‌شده خوشنود شدم و برای شما و دست‌اندرکاران دعا می‌کنم.

دیدار رییس بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب با آیت‌ﷲ‌العظمی مکارم شیرازی ساعاتی قبل از غروب آفتاب صورت گرفت. این مرجع تقلید نیز ضمن مهم‌ ارزیابی کردن حوزه‌ی نشر و کتاب، در این زمینه توصیه‌های مهمی ایراد فرمودند.

20160502_190450

در دیدار سید عباس صالحی با آیت‌ﷲ‌العظمی وحید خراسانی، ایشان ضمن تأکید بر ضرورت گسترش فرهنگ غنی اهل‌بیت(ع)، حوزه‌ی نشر و برپایی نمایشگاه کتاب را فرصتی برای ارتقای این سرمایه‌ی عظیم دانستند. این مرجع تقلید نیز با ارائه‌ی برخی رهنمودهای ارزشمند در این زمینه،  توفیق دست‌اندرکاران این رویداد مهم را از  خداوند خواستار شدند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیداری نیز با حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی (نماینده تام الاختیار آیت‌ﷲ‌العظمی سیستانی) داشت. حجت‌الاسلام شهرستانی در این دیدار، نمایشگاه بین‌المللی کتاب را فرصتی برای ارتباط با جهان اسلام برشمردند و نکات ارزشمندی را در این‌باره ارائه کردند.

رده‌های مرتبط

پاسخ دهید