مباحثات

رسانه فکری تحلیلی حوزه و روحانیت
بازدید آیت‌الله العظمی جوادی آملی از نمایشگاه بین‌المللی کتاب

مباحثات: در نخستین روز برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، آیت‌ﷲ‌العظمی جوادی آملی از محل برگزاری نمایشگاه بازدید و با مسئولین نمایشگاه دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش مباحثات آیت‌ﷲ‌العظمی جوادی آملی امروز قبل از ظهر با حضور در شهر آفتاب (محل جدید برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب) با مسئولین نمایشگاه دیدار کردند. همچنین مسئولین برگزاری نمایشگاه، نماز جماعت ظهروعصر را نیز به امامت این مرجع تقلید اقامه کردند.

جوادی

حضور یکی از مراجع عظام تقلید در نخستین روز نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را می‌توان – و باید – به فال نیک گرفت. با توجه به حساسیت و اهمیت مقوله‌ی کتاب و نشر، اقداماتی از این دست اولاً  باعث تقویت روحیه و تشویق برگزارکنندگان این رویداد مهم فرهنگی است (که در سخنان دکتر سید عباس صالحی رییس نمایشگاه پس از حضور آیت‌ﷲ‌العظمی جوادی آملی  کاملاً مشخص بود)؛ ثانیاً حضور مستقیم عالمان بزرگوار – به‌ویژه مراجع عظام تقلید -به‌عنوان پاسبانان حریم مذهب، در اتفاقات مهم فرهنگی از این قبیل، می‌تواند نقش مهمی در تقویت فرهنگ اسلامی داشته باشد.

IMG-20160504-WA0001

آیت‌ﷲ‌العظمی جوادی آملی در دیدار با مسئولین نمایشگاه نکات ارزشمندی را بیان فرمودند؛ از جمله روایتی از امیرالمؤمنین(ع) خواندند بدین مضمون که همه امور وقتی به‌دست می‌آیند، جای چیزهای دیگر را تنگ می‌کنند؛ الا علم. این خاصیت علم است؛ اگر کسی ده مسأله بداند، جای سی مسأله‌ی دیگر هم باز می‌شود. فرق نمایشگاه کتاب با دیگر نمایشگاه‌ها – مثل نمایشگاه لوازم خانگی و ماشین و… که همه از عالم مادی هستند و جا اشغال می‌کنند – همین است؛ محصول این نمایشگاه، علم است که جا را فراخ‌تر می‌کند. اگر علم نباشد، چیزهای مادی جای آن را می‌گیرند؛ جهل به‌جای آن می‌نشیند؛ درنتیجه مشکلاتی به‌وجود می‌آید که امروز شاهد آن هستیم. البته ایشان با اشاره به مشکلات و آشفتگی‌های امروز جهان، افزودند: نباید از وجود چنین مشکلاتی ناراحت باشیم و باید امیدوار بود؛ همین علم و کتاب می‌تواند در این زمینه راه‌گشا باشد.

آیت‌ﷲ‌العظمی جوادی آملی ضمن تشکر از مسئولین برگزاری نمایشگاه، از شهرداری تهران که شهرآفتاب را برای برگزاری نمایشگاه تجهیز کرده نیز قدردانی کردند.

رده‌های مرتبط

پاسخ دهید