مباحثات

رسانه فکری تحلیلی حوزه و روحانیت

تازه‌ترین شماره مجله فرهنگی تقریرات منتشر شد.‌ در شماره‌ چهارم و پنجم این مجله، مقالات، گزارش‌ها و مصاحبه‌هایی درباره صدمین سالروز تولد آیت‌ﷲ‌العظمی صافی گلپایگانی، کارکرد سیاسی و اجتماعی استخاره، پروژه فکری اصلاح دینی سید کمال حیدری و حوزه علمیه افغانستان آمده است. هم‌چنین دو پرونده درباره ماهیت‌شناسی حرکت امام حسین(ع) و بررسی جامعه‌شناختی کتاب ولایت فقیه امام خمینی در شماره تازه مجله تقریرات به‌چشم می‌خورد.

در پرونده استخاره، گفت‌وگوی یک انسان‌شناس فرانسوی با آیت‌ﷲ‌العظمی گرامی قمی منتشر شده که نکات مهمی را درباره استخاره‌های مشهور این مجتهد مطرح قم دربر دارد. در این گفت‌وگو آیت‌ﷲ گرامی گفته که استخاره‌هایش ناشی از الهام درونی و اشراق باطنی است و از تجربیات خود درباره استخاره‌ سخن گفته است.

در گفت‌وگوی تقریرات با یک فیلسوف جوان افغان مقیم آمریکا نیز وی ضمن ابراز نگرانی از آینده حوزه علمیه افغانستان، از رشد جریان‌های سلفی و نیز نواندیشی دینی در افغانستان سخن گفته است. دکتر اخلاق به تقریرات گفته که شیعیان برای تعامل با جهان اسلام و نیز غرب باید از حکمت صدرایی به فلسفه مشاء برگردند تا زبان مشترکی برای گفت‌وگو بیابند.

دیگر گزارش مهم این شماره تقریرات به‌مناسبت صدمین سال قمری تولد آیت‌ﷲ‌العظمی صافی گلپایگانی نوشته شده که در آن به آرا و‌ مبانی فقهی و کلامی مهم این مرجع کهنسال شیعه پرداخته شده است.

در جدیدترین شماره مجله تقریرات هم‌چنین گزارش‌هایی درباره آرای جنجالی سید کمال حیدری و نیز فتوای اخیر آیت‌ﷲ‌العظمی مکارم شیرازی درباره حجاب به‌چشم می‌خورد.

شماره‌های ۴ و ۵ تقریرات در ۶۸ صفحه منتشر شده و مراکز فروش آن در برخی شهرها عبارتند از:

✔️ تهران: دکه‌های مطبوعاتی خیابان‌های انقلاب، شریعتی، ولیعصر، کارگر، آزادی، شریعتی، مطهری، بهشتی، طالقانی، ۱۷ شهریور و میدان‌های هفت تیر و بهارستان؛

✔️ قم: همه دکه‌های مطبوعاتی شهر، کتاب‌فروشی‎ کلبه شروق در ابتدای صفائیه، کتاب‌فروشی خانه کتاب در چهارراه بیمارستان؛

✔️ مشهد: کتاب‌فروشی امام در چهارراه دکترا و همه دکه‌های خیابان‌های شیرازی، بهجت، سجاد، احمدآباد، راهنمایی، خسروی، آخوند خراسانی، تهران، دانشگاه و چهارراه شهدا؛

✔️ اصفهان: دکه‌های فلکه فیض، حکیم نظامی، میدان انقلاب، دروازه شیراز؛

✔️ شیراز: دکه‌‌های خیابان‌های ملاصدرا، آزادی، زند و باسکول نادر و سه‌راه ادبیات؛

✔️ تبریز: دکه‌های مهم شهر؛

✔️ کرج: دکه‌های مهم شهر؛

✔️ زنجان: دکه‌های خیابان و چهارراه انقلاب، دروازه‌ارک و سبزه‌میدان؛

✔️ اهواز: دکه‌های مهم شهر.

رده‌های مرتبط

پاسخ دهید