مباحثات

رسانه فکری تحلیلی حوزه و روحانیت

حجت‌الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته اصفهان:

  • ما نباید در فلسفه‌هایی مثل کربلا و عاشورا فقط شعور را بگیریم و شعار را رها کنیم یا بالعکس فقط شعار را بگیریم و غافل از شعور شویم. نباید کارهایی که عقل تأیید نمی‌کند را انجام دهیم؛ نباید کارهایی که مراجع تأیید نمی‌کنند را اجرایی کنیم. تا به امروز هیچ مرجعی کار خلافی انجام نداده است.
  • امنیت کشور امروز مثال‌زدنی است و خداوند متعال نیروهای مسلح را برای ما تا ظهور امام زمان آماده نگه دارد. امروز در آمریکا یک نفر بیش از ۶۰ نفر را کشته و بیش از ۵۰۰ نفر را راهی بیمارستان کرده است. این اتفاقات در آمریکا و امنیت مثال زدنی در ایران، نشان می‌دهد که نیروی انتظامی در کشور ما از چه قدرت و از چه صلابتی برخوردار است.
  •  (با اشاره به جدایی کردستان عراق) این یک برنامه اسرائیلی، آمریکایی است. پس از این‌که در موضوع تروریست شکست خوردند از این راه سعی در وارد شدن به منطقه دارند. کار آن‌ها عملی فرعونی است که تکه‌تکه کردن یک کشور را برای مقاصد خود لازم می‌دانند.
  • آمریکا می‌خواهد که مثل گاو تابع آن باشیم و ما را بدوشد و بعد که شیردادن کشور به آن‌ها تمام شد ذبحمان کند. هرچند خوشبختانه ما بیش از ۴۰ سال است زیر بار ذلت نرفته‌ایم.
منبع: ایسنا