مباحثات

رسانه فکری تحلیلی حوزه و روحانیت

آیت‌ﷲ سید احمد خاتمی در مراسم اختتامیه‌ی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف قم که در مجتمع فرهنگی امامزاده سیدعلی(ع) برگزار شد:

  • پیش از انقلاب خبری از برنامه‌های قرآنی نبود، پیش از انقلاب به ما طعنه می‌زدند که ایرانی‌ها قاری و حافظ ندارند ولی امروز ایران اسلامی مفتخر به هزاران حافظ و قاری برجسته قرآن است.
  • اگر بخواهیم نسبت به این روزها تحلیل قرآنی داشته باشیم باید بگوییم که هدف دشمنان، بدون تردید، مساله دین است، و در یک کلمه به دنبال نابودی حکومت دینی هستند.
  • دشمن در پی ارتجاع است و مساله بی‌حجابی و بدحجابی از مهمترین حربه‌های اخیر دشمن محسوب می‌شود؛ مسئولان باید چادری‌ها را تشویق کنند که به این حجاب خود احساس افتخار کنند؛ بخشی از بد حجابی‌ها به دلیل مسایل مرتبط به دستگاه‌های کشور است؛ همه دستگاه‌ها باید غیرت ویژه‌ای در این خصوص به خرج دهند؛ حداقل در تشویق خوش حجاب‌ها تلاش کنند.
  • ترامپ این آدم نا متعادل روانی چندین بار گفته است که بالاخره ایران را وادار به مذاکره می‌کند؛ این خبر در رسانه‌ها منتشر شد که وی هشت بار تقاضای ملاقات با رئیس جمهور ما را داشته است؛ برخی از بیچاره‌ها در داخل کشور پیشنهاد مذاکره با آمریکارا دارند که خوشبختانه در این عرصه، تمام سلایق اصولگرا واصلاح‌طلب در مقابل این ایده نادرست ایستادند.
  • ۸۰ درصد برجام به آمریکا مربوط بود و آن نیز عهدشکنی آشکار بین‌المللی را مرتکب شد و ترامپ آرزوی مذاکره دارد و این آرزو را با این رهبر و این مردم به گور خواهد برد.
  • اگر بخواهد کار اضافه‌ای کنند آمریکا و هم پیمانان او هدف موشک‌های ما قرار می گیرند؛ اقتدار موشکی ما بازندارنده است؛ دلیل اصرار آن‌ها برای جدا کردن حزب‌ﷲ از ایران به این دلیل است که می‌دانند، بزرگ مرد حزب ﷲ، سید حسن نصرﷲ تهدید کرده است که اگر به ایران متعرض شوید هزاران موشک، به سوی شما روانه خواهد شد.
منبع: ایسنا