مباحثات

رسانه فکری تحلیلی حوزه و روحانیت

hosseini-boushehriبه گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آیت‌ﷲ حسینی بوشهری صبح امروز در جلسه شورای مدیریت حوزه علمیه استان یزد ابراز داشت: فلسفه وجودی حوزه‌ها در عصر غیبت، تربیت مدافعان حریم دین خدا و ارزش‌ها و آرمان‌های اهل‌بیت(ع) است.

وی‌ افزود: باید از تمام ظرفیت خود برای برنامه‌ریزی و طراحی سازوکار مناسب جهت رسیدن به این امر استفاده کنیم تا با تربیت طلاب دانشمند و متخلق، شهر‌ها و نقاط مختلف کشور از حضور شخصیت‌های علمی و تأثیرگذار بهره بگیرند.

مدیر حوزه‌های علمیه بار سنگین شوراهای استانی مدیریت حوزه‌ را تدبیر برای تربیت طلاب در سطح اجتهاد دانست و گفت: این‌گونه نشود که طلبه‌ها لزوما بعد از مدتی به قم بروند و شهر‌ها از حضور علما و فضلا خالی شود، بلکه باید در استان‌های مختلف دروس پررونق در تمام سطوح تحصیلی داشته باشیم.

وی با تجلیل از دیانت در استان یزد و محبوبیت علما و روحانیون این استان در بین مردم گفت: شخصیت‌هایی چون آیت‌ﷲ سیدمحمدکاظم یزدی، آیت‌ﷲ شیخ عبدالکریم حائری، شهید صدوقی، مدرسی‌ها و ده‌ها و صدها نفر از بزرگان علمی و معنوی از این خاک عالم‌پرور برخاسته‌اند و تلاش‌هایی که هم‌اینک برای توسعه کمّی و کیفی حوزه‌ علمیه استان در حال انجام است قابل تقدیر است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، ابراز امیدواری کرد: چهره‌ جدیدی از حوزه در این استان شکل بگیرد و شاهد تأسیس مدارس علمیه جدید و مراکز تخصصی در آن باشیم.

وی دعوت از اساتیدی که توانایی تدریس دروس خارج را دارند ضروری دانست و گفت: ظرفیت لازم برای توسعه بیش از پیش حوزه‌ها در استان یزد وجود دارد.

رده‌های مرتبط

پاسخ دهید