مباحثات

رسانه فکری تحلیلی حوزه و روحانیت

حوزه علمیه، هفته کم‌خبری را پشت سر گذاشت. مهم‌ترین اتفاق هفته پیش، سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع بود که بسیاری از علما و روحانیان در این باره سخن گفتند.

حضرت آیت‌ﷲ وحید خراسانی با اشاره به سالگرد تخریب بارگاه ائمه بقیع علیهم السلام تصریح کردند: روز هشتم شوال را که روز خرابی قبور ائمه بقیع است، اقامه عزا کنیم و این روز را اهمیت بدهیم.

حضرت آیت‌ﷲ صافی گلپایگانی، ضمن محکوم کردن هتک حرمت قبور ائمه بقیع(ع)به دست تکفیری ها در سالروز این هتک حرمت و با تاکید بر اقامه مراسم عزاداري و محكوم نمودن اين جنايت بزرگ در هشتم شوال، خواستار احیای حرم ائمه بقیع شدند.

حضرت آیت‌ﷲ نوری همدانی نیز با محکوم کردن عمل جنایتکارانه و تخریب توهین‌آمیز تمام آثار اسلامی به دست وهابیت تکفیری با اشاره به واقعه هشتم شوال تصریح کردند: امروز مسلمانان بیدار مرزهای مخالفین را یکی پس از دیگری درهم خواهند شکست و همه آثار اسلامی متعلق به همه مسلمانان جهان است را احقاق خواهند کرد.

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن واقعه جانسوز تخریب قبور ائمه بقیع(ع) و تمام آثار اسلامی تصریح کرد: روز هشتم شوال را به سوگ می‌نشینیم و خاطره آن را زنده نگه داریم.

آیت‌ﷲ حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع توسط فرقه ضاله وهابیت، ابراز داشت: تاریخ حیات نکبت بار این فرقه ضاله مالامال است از این گونه اقدامات زشت و هتاکانه که نمونه آنها را می‌توان در قبرستان بقیع و کربلای معلی مشاهده کرد.

اخبار داخلی حوزه

با هدف تبادل نظر، نشست مشترك مسئولان مركز مديريت حوزه علميه خراسان با مسئولان مركز مديريت حوزه علميه اصفهان در مشهد برگزار و برتعامل همکاری‌ها تأکید شد.

مدیر حوزه علمیه استان قم در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه به تشریح مهم‌ترین فعالیت‌ها و برنامه‌های این مدیریت، از آغاز تأسیس تاکنون پرداخت. شرح کامل این گزارش را در خبرگزاری حوزه بخوانید.

مسئول کارگروه عفاف و حجاب در نهاد رهبری دانشگاه‌های کشور از راه‌اندازی رشته تخصصی عفاف و حجاب در سطح سه حوزه علمیه برادران خبر داد. وی با اشاره به این‌که حداقل حضور برای اجرای رشته عفاف و حجاب ۱۰ نفر است و اگر کمتر از این باشد، امسال این رشته تخصصی راه‌اندازی نخواهد شد، ابراز داشت: حداکثر پذیرش در این رشته ۴۰ نفر است که افراد پذیرفته شده در شش گرایش مشغول به تحصیل خواهند شد.

دیگر اخبار

معاون تبليغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: مراجع عظام تقليد به مدت يک ماه نماز‌های جماعت حرم مطهر رضوی را از ۲۰ مرداد ماه جاری در حرم مطهر رضوی اقامه می‌كنند.

آیت‌ﷲ صافی گلپایگانی در پاسخ به استفتائی درباره طواف در مطاف فلزی جدید که در مسجد الحرام ساخته شده است، فتوا به نادرستی طواف در صورت بالاتر بودن این مطاف از سقف خانه خدا دادند و گفتند کسانی که به دلیل ازدحام جمعیت توانایی طواف در شلوغی طبقه پایین را ندارند، باید نائب بگیرند.

رده‌های مرتبط

پاسخ دهید