مباحثات

رسانه فکری تحلیلی حوزه و روحانیت

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با اشاره به ضابطه‌مند شدن تلبس طلاب، اظهار داشت: براساس آیین‌نامه ابلاغی از سوی شورای عالی حوزه، مدیریت‌های استانی فعالیت جدیدی را جهت ساماندهی تلبس طلاب آغاز كردند و هم‌اکنون در سراسر كشور نظارت جدی‌تری بر اجرای آیین‌نامه ابلاغی صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: طرح اعطای مجوز تلبس توسط مدیریت‌های استانی از جمله برنامه‌هایی است که آماده شده و امیدواریم به زودی بتوانیم این طرح را نهایی كنیم و استان‌ها بتوانند در این زمینه به طور مستقل ایفای نقش كنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینخانی خاطرنشان كرد: در راستای آگاهی از چگونگی تلبس به لباس مقدس روحانیت و رعایت شئونات طلبگی، برگزاری دوره‌های پیش از تلبس در دستور کار قرار گرفت که در برخی استان‌ها اجرا و با استقبال روبه‌رو شد.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه تأکید کرد: با كسانی كه خارج از این سیستم ملبس شوند، برخورد خواهد شد و معاونت آمار و بررسی و دادگاه ویژه روحانیت به عنوان مقامات مسئول، به تخلف آنان رسیدگی خواهند كرد.

وی، گسترش و نشر فرهنگ قرآن و عترت در حوزه‌های علمیه، ارتقاء سطح فرهنگی، اجتماعی و سیاسی طلاب و ارائه خدمات مشاوره‌ای به طلاب و خانواده آنها در جهت رشد تربیتی و فرهنگی را از وظایف معاونت تهذیب حوزه عنوان کرد و گفت: اصلی‌ترین وظیفه این معاونت، تلاش در جهت تربیت اخلاقی طلاب است كه برنامه‌های متعدد و متنوعی نیز در این خصوص به اجرا در آمده است.

منبع: خبرگزاری حوزه

رده‌های مرتبط

پاسخ دهید