نوشتاری از حجت‌الاسلام یدالله مقدسی:

ابن قفّال شافعى، حاکم نيشابورى، ابن طلحه شافعى، سبط بن جوزى، گنجى شافعى، جوينى، بناکتى، و برخى ديگر، همگى تصريح دارند که علی علیه‌السلام مولود کعبه است. گرچه ابن أبی الحديد معتزلى (۶۵۶ ق) پس از نقل اين مطلب به عنوان اعتقاد شيعيان، افزوده است که محدثان اهل سنت بدان اعتراف ندارند، ليکن در پاسخ وى بايد گفت: حاکم نيشابورى (۴۰۵ ق) که بيش از ۲۰۰ سال، پيش از ابن أبی الحديد می‌زيسته و در تاريخ و حديث چيره‏دست بوده، در اين خصوص می‌گويد: گزارش‏هاى متواتر و بی‌ترديد در دست هست که فاطمه دختر اسد در درون کعبه زايمان کرده، اميرمؤمنان علیه‌السلام را به دنيا آورده است.

گفت‌وگو با آیت الله ممدوحی درباره رابطه استاد و شاگردی؛

استاد باید چند تا «خوش» داشته باشد؛ خوش‌بیان باشد، خوش‌ترکیب باشد، خوش‌اخلاق باشد، البته علم حرف اول را می‌زند اما بیان هم مهم است چرا که باعث می‌شود درس به شاگردان منتقل شود. استاد باید زمینه‌ای فراهم کند که طلبه بتواند سؤال‌هایش را بپرسد. اگر طلبه نتواند سؤال‌هایش را از استاد بپرسد، باید به چه کسی مراجعه کند؟ باید زمینه برای طرح سؤال‌های طلاب وجود داشته باشد. استاد نباید بی‌حوصلگی کند. طرح سؤال در کلاس‌های درس، یکی از امتیازهای حوزه است و همین مسئله عمق درس را تقویت خواهد کرد.

حجت الاسلام رجبی در نشست نقد شبهات خمس؛

به اهل سنت، جواب نقضى نیز می‌شود داد؛ اهل سنت نيز عشر بر سرمايه را واجب مى‌دانند. باید از آن‌ها پرسید چنین حکمی از كجاى قرآن آمده است؟ ابن قدامه (از فقهاى حنبلى‌مذهب) مى‌گويد چهار چيز زكات دارد: گندم، جو، خرما و كشمش و تأکید می‌کند که در غير از اين موارد، «لا نص فيها و لا إجماع». ولى شاهديم كه اهل سنت عشر در تجارت هم دارند. پس اين شیوه تعميم، از اختصاصات شيعه نيست و در فقه اهل تسنن نیز مصداق دارد.