مباحثات

رسانه فکری تحلیلی حوزه و روحانیت

آیت‌ﷲ مصباح یزدی در مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه امام خمینی تهران با تبریک عید مبعث گفت: هیچ نعمتی به اندازه بعثت پیغمبر نیست. وی با بیان این‌که خدا برای هیچ انسانی عمر ابدی قرار نداده است، اظهار کرد: «عمر پیغمبر محدود بود و به سر آمد؛  اما خداوند متعال به امت لطف کرده و ۱۲شخصیت را از علم و معرفت مانند پیغمبر قرار داد تا برای بشر میراثى قرار دهند. الان که امام عصر غایب است احتیاج به مبین داریم».

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی افزود: «یکی از مقامات علما مدیریت ایشان است که باید مدیر و مدبر باشد و مصالح جامعه را درک و تدبیر کند. کمال دقت را در فتوا دادن کند و اعلم باشد. بودند کسانی که حتی در شرایط معاصر که در علم و تقوای آنها خدشه‌ای نبوده اما در مسائل اجتماعی بصیر نبودند و یک نوع سادگی داشتند که می‌توانستند او را فریب بدهند».

این استاد حوزه با تأکید بر این‌که باید قدر این نظام را بدانیم، تصریح کرد: «باید با همت خود کمبودها را برطرف کنیم. در انتخاب مسئولان فردی را انتخاب کنیم که اسلام را بهتر بشناسد و دلسوزی‌اش برای محرومین بیشتر باشد. اگر اندیشه دیگری در سر بود و به جهات منافع گروهی، شخصی را انتخاب کردیم، قطعا کفران نعمت کرده‌ایم».

منبع: ایلنا

پاسخ دهید