مباحثات

رسانه فکری تحلیلی حوزه و روحانیت

باسمه تعالی
محضر مبارك مرجع عاليقدر شيخ الفقهاء و المجتهدين حضرت آية ﷲ العظمي صافي مدظله العالی
با عرض سلام و احترام و آرزوي مزيد توفيقات و خدمات حضرتعالی؛ به عرض می‌رساند متأسفانه در شرايط فعلی غرب‌گرایی به صورت‌های زشتی ترويج می‌شود، از جمله فروش سگ‌های تزيينی و گران‌قيمت به سبك غربی و ورود آن‌ها به كشور عزيزمان و گرداندن آن‌ها در خيابان‌ها، پارك‌ها و اجتماعات در حالی كه عده زيادی از مردم حتی از فراهم‌كردن مايحتاج اوليه زندگی خود ناتوان هستند. نظر مبارك را برای اطلاع عموم بيان فرماييد.
جمعی از ارادتمندان و مقلدين

۹۱/۴/۵

بسم ﷲ الرحمن الرحيم
عليكم السلام و رحمةﷲ
ترويج روش‌های باطل در مملكتی كه برای برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی هزاران شهيد شربت شهادت را نوشيدند تا دستورات نجات‌بخش شرع مقدس اسلام در آن حاكم گردد، و مردم از ظلم و جهل و تاريكی‌های عقيده و روش‌های غرب‌گرايانه نجات پيدا كنند بسيار موجب تأسف است كه تعدادی فريب‌‌خورده و يا مغرض، به ترويج روش‌های غلط بيگانگان مشغول شده و ظواهر دينی جامعه ولائی را به ظاهر فريب‌دهنده غربی تبديل می‌كنند كه يكی از آن روش‌های صددرصد باطل و گمراه‌كننده خريد و فروش و نگهداری سگ‌های تزيينی و ورود آن‌ها به كشور می‌باشد كه حرام بيّن و خلاف شرع مقدس است.
اميد اين‌كه نيروی محترم انتظامی و دستگاه محترم قضائی و مردم شريف و با غيرت ايران از اشاعه اين روش‌های نادرست جلوگيری كرده و فرهنگ اصيل و انسان‌ساز اسلام را كه حامی شرف و كرامت‌های واقعی انسانی می‌باشد از اين خطرات و فتنه‌ها حفظ نمايند. خداوند همه را از فتنه‌های آخر الزمان حفظ نموده و توفيق عمل به وظيفه را به همگان عنايت فرمايد وﷲ العالم./لطف ﷲ صافي/۱۰شعبان المعظم۱۴۳۳

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی

پاسخ دهید