مباحثات

رسانه فکری تحلیلی حوزه و روحانیت

آیت‌ﷲ رشاد ریسس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر:

  • بر اساس مسلمات فقهی و از جمله به استناد قاعده «نفی سبیل»، زیر یوغ بیگانه رفتن و قبول سلطه کفار حرام شرعی است؛ هیچ مسؤولی حق ندارد استقلال اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ملت را تضعیف و تضییع کند. سند موسوم به ۲۰۳۰ به دلیل تنافی با مبانی دینی، تعارض با منافع ملی، مخالفت با اسناد و قوانین جمهوری اسلامی، و مخالفت صریح ولی، امر امت و رهبر انقلاب با آن، از نظر شرعی و قانونی باطل و مردود است.
  • آمران و مباشران امضا و اجرای این سند باید به خاطر این اقدام خفت بار و تحقرآمیز به پیشگاه رهبری، ملت و خاصه خانواده های شهدا و شاهدان انقلاب و دفاع مقدس عذرخواهی کنند و در محضر خداوندی اظهار ندامت و توبه نمایند. شگفت‌آور است که مسؤولین آموزش و پرورش کشور، به رغم مخالفت صریح رهبری در چندین ماه گذشته و ابلاغ نظر شریف معظم‌له از سوی مقامات مافوق خود همچنان بر اجرای بی سر و صدای این سند مشکوک اصرار می ورزند!
  • اخیراً احساس می‌شود پروژه نفوذ بار دیگر از سوی بیگانگان در حال پی‌گیری است و متأسفانه بیگانگان از جمله توانسته‌اند در قالب برخی نهادهای به اصطلاح بین‌المللی مثل یونسکو که مأموریتش ترویج سبک زندگی غربی است، سند خفت باری را تحت عنوان سند ۲۰۳۰ به نظام آموزشی ما تحمیل کنند.
  • افتخار و عزت زن و مرد به التزام به لوازم  فطرت و طبیعت‌شان است؛ ولی این سند تأکید دارد که نقش‌های کلیشه‌ای مثل مادر بودن را به زن‌ها تحمیل نکنید! در حالی که افتخار زن ایرانی اسلامی به مادر بودنش است. مادر ایرانی و زن اسلامی به این فخر می‌کند که به دستی گهواره‌ یک نوزادی را به حرکت درمی‌آورد که فردا مردی به بار آید که مثل امام خمینی(ره) روزی جهان را تکان خواهد داد و به دست دیگر خانه را اداره می‌کند، یا دستی در امور اجتماعی دارد و مسؤولیت‌پذیر در متن جامعه است.
  • اصرار بر تغییر متون کتب مدارس از دیگر مفاد ذلت بار سند ۲۰۳۰ است. در کشورهای ضعیف عربی طبق همین سندهای به اصطلاح بین‌المللی آیه‌های جهاد را از کتب درسی حذف کردند تا ملت‌شان را تسلیم پذیر بار بیآورند تا دول استعماری بتوانند هر تحکمی که خواستند روا بدارند.
منبع: خبرگزاری مهر

پاسخ دهید