مباحثات

رسانه فکری تحلیلی حوزه و روحانیت

آیت‌ﷲ مسعودی خمینی از اعضای جامعه‌ی مدرسین و تولیت سابق حرم حضرت معصومه(س) در گفت‌وگو با شفقنا:

  • وظیفه همه انسان‌ها از جمله روحانیون است که در انتخابات شرکت کنند، این امر تکلیف مسلمانی است و هیچ شکی در آن نداریم… تقاضایی که ما روحانیون، علما، بزرگان و امام(ره) داشته و داریم این است که نسبت به شرکت در انتخابات بی‌تفاوت نباشید و نگویید چه لزومی دارد که در انتخابات شرکت کنید.
  • نحوه عمل و کاری که امسال در انتخابات انجام می‌دهیم، به نظر من یکی از چیزهایی است که دشمنان خواستند و می‌خواهند و ما ناآگاهانه در حال انجام آن هستیم و آن اینکه روحانیون را روبه‌روی هم قرار دادند؛ مردم دو دسته شدند؛ گروهی که طرفدار یک روحانی هستند در مقابل طرفداران روحانی دیگر می‌ایستند؛ یکسری از علما و بزرگواران طرفدار یکی از روحانیون و عده‌ای دیگر از روحانیون دیگری حمایت می‌کند. روحانیت را مقابل روحانیت، روحانیت را مقابل مردم و مردم را مقابل روحانیت قرار می‌دهیم! نمی‌دانم این مساله از کجا شروع شد و باید چطور جلوی آن را گرفت!
  • یکی از وظایف مهم و اساسی روحانیون، بزرگان و علما این است که این مسأله را از بین ببرند، روحانیت مقابل هم نیاستند. این اتفاقات از خواسته‌های انگلیسی است که از ۱۰۰ سال قبل دنبال آن بودند و بعد از ۱۰۰ سال داریم، انجام می‌دهیم! چرا باید این‌طور باشد؟ چرا من باید علیه دیگری و آن آقا علیه من و ما دو علیه یکدیگر باشیم!؟ روحانیتی که باید صد در صد منسجم باشد و امام(ره) فرمودند: هر روزی که وحدت از بین رفت، انقلاب ما از بین می‌رود، ما وحدتمان را برای ریاست کنار گذاشتیم!
  • توصیه می‌کنم به کسی رأی دهید که زبانش، فکرش و اخلاقش همه در اختیارش باشد تا بتواند خوب بگوید و خوب عمل کند؛ باید به کسی رأی دهیم که هم زبان و هم فکرش در اختیارش باشد و هم انسانیتش در اختیارش باشد و از حسن اخلاق برخوردار باشد. اگر کسی این‌ها را در اختیار نداشته باشد، ما چطور به او رأی بدهیم! چطور می‌توانیم اسلام، مملکت و منابع مالی و غیر مالی را در اختیار او قرار دهیم!
منبع: ایلنا

پاسخ دهید