مباحثات

رسانه فکری تحلیلی حوزه و روحانیت

آیت‌ﷲ مسعودی خمینی در گفت‌وگو با شفقنا:

  • (در مورد دلایل شرکت‌نکردن برخی اعضای اصلی تشکیل‌دهنده، در جلسات جامعه مدرسین) برخی از آقایان به دلیل سن، برخی به دلیل مسائل سیاسی و برخی به‌خاطر دلگیرهایی از مسایل؛ در جلسات شرکت نکردند مانند آقایان جوادی آملی، مؤمن، امینی، استادی، خرازی، بنده و دیگران. شرکت نکردن این افراد هم غالباً برای این بود که جامعه مدرسین آن زمان به هیج وجه دنبال رو یک جناح و فرد به خصوصی نبود؛ آن‌چه بود همه به خاطر عامه بود. از این جهت عده‌ای دلخور شدند و دیگر در جلسات شرکت نکردند و تا به امروز حدود ۱۰ تا ۱۵ سال است که من و دیگرانی که نام بردم به‌عنوان عضو جامعه مدرسین هستیم؛ اما در جلسات شرکت نمی‌کنیم؛ همچنین مسائل دیگری پیش آمد که من به آن‌ها اشاره نمی‌کنم و از خودِ آقایان جامعه مدرسین بپرسید که چه کردند!
  • منزلت جامعه مدرسین نسبت به زمانی که امام در قید حیات بودند و بسیاری از آقایان در جلسات شرکت می کردند، بسیار افت کرده؛ آن زمان جامعه مدرسین قدرت سطح بالایی داشت و می‌توانم قسم بخورم که هیچ یک از افراد جامعه مدرسین بحث‌های خصوصی و فردی نداشتند همه راجع به نهضت، انقلاب، حکومت و جمهوری اسلامی بود.
  • در زمان تشکیل جامعه مدرسین ما طرفدار هیچ قوم، جبهه و فردی نبودیم و طرفدار اصل حکومت و اصل نظام بودیم؛ ولی اکنون این‌طور نیست و هر فردی یک نفر را تعیین می‌کند! از این جهت دیگر در جلسات شرکت نمی‌کنم.
منبع: شفقنا