مباحثات

رسانه فکری تحلیلی حوزه و روحانیت

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر:

  • مبلغین وارث جایگاه اهل بیت هستند. کسی که در جایگاه ائمه می‌خواهد قرار بگیرد باید شرایطی داشته باشد. شرط اول علم است. علمی که بتواند در اعماق روایات و آیات تدبر کند و آن را درست به مردم توضیح دهد. اگر گوینده علم نداشته باشد چه چیزی می‌خواهد انتقال دهد؟
  • ۴۰ یا ۵۰ سال پیش خیلی شرایط بهتر بود. مبلغین از نظر علمی و تقوایی بالا بودند. وقتی مبلغی آیات عذاب الهی را می خواند به پهنای صورت گریه می‌کرد. شما ببینید حال این مبلغ با اشک و علمی که دارد چه اثری بر مستمع می‌گذارد. این‌ها که در علم و عمل و تقوا بر فراز مردم بودند دست مردم را می گرفتند و بالا می‌بردند.
  • گذشته از تعدادی معین از مبلغین امروز که دارای علم و تقوا و اثر گذاری هستند و من به آنان علاقه و ارادت دارم، متاسفانه تعدادشان جوابگوی یک مملکت نیست، اگر مبلغین دیگر هم مانند اینان بودند و از علم و تقوای کافی برخوردار بودند و وقت مردم را صرف مطالب بی اساس و غیر خدا و اهل بیت(ع) نمی‌کردند و خدا و قیامت‌باوری را به‌جای حرف‌های بیهوده و خسته‌کننده مطرح می‌کردند، یقیناً تغییرات قابل توجهی در وضع اخلاقی و عملی مردم پیش می‌آمد.
  • بهتر است به جای هزینه‌کردن وقتِ مردم در مورد این حزب و آن حزب و راست و چپ که تا به امروز هیچ سودی از این صحبت ها نبردیم بلکه ضرر هم کرده‌ایم، مردم را با کتاب خدا و روایات آشنا کنیم؛ مردم از این حرف‌ها خسته شده‌اند و این صحبت‌ها را پس می‌زنند؛ آن‌ها را با مسائل الهی آشنا کنیم.
منبع: خبرگزاری مهر