مباحثات

رسانه فکری تحلیلی حوزه و روحانیت

حجت‌الاسلام والمسلمین نصرﷲ پژمان‌فر، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا:

  •  در موضوع فعالیت‌های قرآنی چشم‌انداز روشنی وجود دارد؛ برای مثال باید حداقل ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشیم، در موضوع روخوانی و روان‌خوانی قرآن وضعیت نابسامان مراکز آموزشی اصلاح شود، در میان دانشجویان و سایر اقشار جامعه رغبت به برنامه‌های قرآنی ایجاد شود، مسابقات و پژوهش‌های قرآنی استمرار پیدا کند و از نشست‌های قرآنی حمایت لازم انجام شود.
  •  با همه این اوصاف اعتبارات قرآنی در لایحه بودجه ۹۸ با یک کاهش بی‌منطق مواجه شد. اگر خود را مکلف به تحقق این چشم‌انداز قرآنی می‌دانیم، این مسئله سالانه به اعتباری در حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد تا در طول ده سال به این افق برسیم. منتهی متأسفانه به بهانه‌های محتلف به این موضوع بی‌اعتنایی شد و در بعضی سال‌ها اعتبارات قرآنی در حد صفر بود و هیچ پرداختی نشد.
  •  با وجود صحبت‌های بنده با آقای نوبخت و قول پیگیری ایشان، اتفاقی که در لایحه بودجه سال ۹۸ رخ داد این بود که اعتبارات قرآنی به ۲۷ میلیارد تومان کاهش پیدا کرد. سؤال من این است که منطق این اقدام چیست؟
  •  لایحه بودجه ۹۸ یک بودجه کارشناسی نیست، بلکه یک بودجه سیاسی است. وقتی با کارشناسان زحمتکش سازمان برنامه و بودجه صحبت می‌کنیم به صورت غیررسمی به ما اعلام می‌کنند که هیچ نقشی در پیش‌بینی کاهش‌ یا افزایش اعتبارات نداشته‌اند.
منبع: ایکنا