مباحثات

رسانه فکری تحلیلی حوزه و روحانیت

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، بیانیه‌ای پیرامون نامه آیت‌ﷲ یزدی به آیت‌ﷲ‌العظمی شبیری زنجانی صادر کرد. در بخش‌هایی از این بیانیه چنین آمده:

  •  حوزه‌های علمیه در تاریخ خود شاهد تبادل نظریات و آزاد اندیشی‌های زیادی بوده که این روزها شاهد یکی از این موارد بوده و هستیم که نامه آیت‌ﷲ یزدی به آیت‌ﷲ‌العظمی شبیری زنجانی است.حضرت آیت‌ﷲ‌العظمی شبیری زنجانی دامت برکاته که خود از مراجع بزرگوار و دارای کرسی تدریس و شاگردان مبرز می‌باشند، مقام علمی و تکریم ایشان بر کسی پوشیده نیست.
  •  حضرت آیت‌ﷲ یزدی از فقهای بزرگ است که از قبل از انقلاب تاکنون رنج زندان‌های قبل از انقلاب را چشیده و پس از آن نیز تاکنون به عنوان مجتهدی انقلابی توانسته در سنگرهای مختلف که توسط حضرت امام خمینی «رحمت ﷲ علیه» و مقام معظم رهبری«مدظله العالی» ترسیم گردیده؛ ایفای نقش نموده و سهم بسزایی در پیشبرد اهداف بلند انقلاب اسلامی داشته باشد.
  •  خیرخواهی مجتهدی بزرگوار نسبت به مجتهد دیگر این روزها موجب سوء استفاده و برداشت‌های جناحی و حزبی و راه اندازی موج تبلیغات علیه بزرگان حوزه علمیه شده است.همچنین شاهد به میدان آمدن دوباره برخی عناصر فتنه طلب و لندن نشینان در این هیاهوی توخالی هستیم. باید به کسانی که روزی دین را افیون ملت‌ها می‌دانستند و امروز به فکر مراجع و حوزه و روحانیت افتاده‌اند یادآور شویم؛ که چرا روزی که قرآن‌ها را آتش زدند! مساجد و حسینیه و کتب ادعیه مأثوره را به آتش کشیدند! عکس امام راحل را پاره نموده و به بیرق اباعبدﷲ الحسین جسارت کردند چرا سکوت کردید؟
  •  مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم لازم می‌داند از متانت و شخصیت بی‌بدیل حضرت آیت‌ﷲ‌العظمی شبیری زنجانی«دامت برکاته» قدردانی ‌نماید و قطعاً ایشان از واماندگان و طراحان چنین مجلسی که در تهران صورت گرفت ابراز برائت و بیزاری دارند و همچنین از شاگرد مبرز امام راحل حضرت آیت‌ﷲ یزدی«دامت برکاته» که دلسوزانه و مخلصانه به وظیفه خویش عمل نموده قدردانی می‌نماییم و طول عمر و عزت هر دو بزرگوار را از خداوند منان خواهانیم.
منبع: خبرگزاری ایکنا