ملاک ما در حلال و حرام، فقه است و اگر بخواهد این پول حرام شود باید عنوانی فقهی ـ مثلاً کمکاری ـ بدان تعلق گیرد. احراز رضایت امام نیز در این زمینه آنقدرها سخت نیست؛ مخصوصاً برای این مقدار کم. اگر از حالت عرف خارج و به حالت عقل دقی یا ادق برویم، مخالف منش دینمان و مخالف روش دینشناسان عمل کردهایم؛ همانطور که در بسیاری از احکام دینی ملاک تشخیص را عرف میدانند؛ نه عقل دقی یا ادق. ادامه …
در حال حاضر شمار زیادی از طلبهها در مدارسی تربیت میشوند که آموزشهای دقیق و علمی در آنها نیست؛ به سرعت هم به برخی مناطق برای خدمت و تبلیغ عازم میشوند؛ آنهم در شرایطی که هنوز آموزش کافی ندیدهاند. به اینها میتوان گفت نماز جماعت بخوانند؛ اما لطفاً سخنرانی نکنند تا وقتی که آموزشهای بهتری ببینند. ادامه …