جریان تشیع در درون خود، جریان عقلگرایی و حدیثگرایی را پرورش داد و روزبهروز عقلگراتر و حدیثگراتر میشد؛ اما بهترین راه و محکمترین روش، اعتدال و میانهروی است که آن را میتوان در روش و منش افرادی چون شیخ مفید، شیخ طوسی و علامه حلی دید. بنابراین باید مکتب بغداد را بازخوانی کرد و با اصلاح هستیشناسی، انسان شناسی، معناشناسی، مبدأشناسی و فرجامشناسی آن مکتب، مکتبی بهنام مکتب نوبغدادگرایی به جامعه عرضه کرد. ادامه …
یکی از دشمنیهای برخی مخالفان مذهبی با ایران را نبود امپراتوری بر اساس عقاید اهلسنت پس از سقوط عثمانی و وجود ایران متحد دانست و گفت عدم تحمل ایران هستهای توسط برخی مخالفان ما ضرورت همبستگی مسلمانان در برابر دشمن اصلی خود را جدیتر میکند. اهل سنت فرصتاند نه تهدید. باید با برجسته کردن اشتراکات میان مذاهب، به سوی اتحاد پیش رفت. ادامه …