مباحثات
سیزدهمین نسخه مکتوب مباحثات منتشر شد

پرونده ویژه: جامعه‌شناسی کنشگری روحانیت در سیاست و انتخابات

برای دریافت پرونده PDF کلیک کنید

از منظر جامعه‌شناسی سیاسی، اگر روحانیت را مهم‌ترین جریان شکل‌دهنده‌ی انقلاب ۵۷ و – به تبع آن – نظام سیاسی جمهوری اسلامی بدانیم، ادعای گزافی نیست‌. از همین‌رو تحلیل کنشگری این جریان در فضای سیاسی ایران و تبیین تأثیر آن بر – یا تأثر آن از – رویدادهای سیاسی و اجتماعی، برای علاقه‌مندان به جامعه‌شناسی سیاسی ایران ضروری می‌نماید. از این نگاه، انتخابات ریاست جمهوری اخیر یکی از رویدادهای مهم به‌شمار می‌آید؛ از یک‌سو رقابت اصلی میان دو کاندیدای روحانی بود و از سوی دیگر نهاد روحانیت نیز در رابطه با حضور یا عدم حضور فعال در عرصه‌ی انتخابات یا حمایت و عدم حمایت از کاندیدایی خاص، با چالش‌ها و چنددستگی‌های کم‌سابقه‌ای مواجه شد.
در پرونده ویژه‌ی این نسخه‌ی مکتوب «مباحثات» یازده تن از اساتید حوزه و دانشگاه (از جمله تقی آزاد ارمکی، داود فیرحی، علیرضا شجاعی زند و احمد رهدار) در گفتارهایی جداگانه و از منظرهای تخصصی خود به تحلیل موضوع فوق‌الذکر پرداخته‌اند.

عناوین برخی دیگر از مطالب منتشرشده در سیزدهمین شماره نسخه مکتوب مباحثات عبارتند از:

حجم این نسخه مکتوب به دلیل تأخیر یک‌ماهه در انتشار، حدود ۱۷۰ صفحه است که همچنان در شمارگان محدود و برای بیوت مراجع عظام، برخی فضلا و صاحب‌نظران و نیز تعدادی از مراکز حوزوی و دانشگاهی ارسال می‌شود.

شماره سیزدهم نسخه مکتوب مباحثات را از این‌جا دریافت کنید

Exit mobile version