مباحثات

طغیان‌گری با تابلوی انقلابی‌!

هر حرکت یا جریان به‌حق می‌تواند با گذر ایام دچار برخی آسیب‌ها و رفتارهای ناهنجاری شود که با اهداف اصلی آن حرکت در تضاد است. انقلاب اسلامی هم همواره از رفتارهای رادیکال و غیر معقول به نام انقلاب رنج می‌برده است و ضربات وارده از این رفتارها کمتر از برنامه‌ریزی و هجوم دشمن خارجی نیست.

در حوزه علمیه‌ی انقلابی نیز همیشه برخی جریانات باعث به انحراف کشیدن آرمان‌های اصلی این شجره‌ی طیبه بوده و هستند. اگرچه این گروه‌ها با تعدادی کم و بدون پشتوانه‌ی علمی و فکری رفتار کرده‌اند اما بخاطر استقبال و بزرگ‌نمائی از سوی رسانه‌های معاند و ابراز نگرانی از سوی رسانه‌های دلسوز بسیار بسیار بیشتر از آنچه که واقعیت دارند دیده می‌شوند.

«روحیه‌ی طغیانگری» وجه شاخص این افراد انگشت‌شمار است که با نفوذ در جریان‌های انقلابی، مطالبات کاملا درست و به‌حق آنان را به حاشیه می‌برند. ماجرای چند دست‌نوشته در تجمع مطالبه‌گری طلاب در زیرزمین مدرسه فیضیه یکی از مصادیق این‌گونه رفتارهاست.

با بروز پدیده‌ی کرونا، این تعداد انگشت‌شمار با تابلوی طب اسلامی و سنتی تلاش کردند انرژی خود را در این مسیر تخلیه کنند و از نارضایتی اجتماعی نسبت به عملکرد دولت دوازدهم نیز برای این امر بهره‌برداری نمودند. با گذشت زمان و بی‌توجهی جامعه به این رفتارها، حرکات این عده از حالت طغیانگری نیز فراتر رفت و عملا به اقدامات غیرعقلانی و غیرقابل کنترل تبدیل شد. مع الاسف همچنان تابلوی دفاع از انقلاب بر دوش آنان است!

فراخوان برای تجمع روز پنج‌شنبه این گروه در مقابل جامعه مدرسین نیز ازین دست اقداماتی است که علیرغم توصیه‌ی دلسوزان و بزرگان حوزه قرار است برگزار شود. چنین اقداماتی باعث به ابتذال کشیده‌شدن سایرمطالبات منطقی است که پیش یا پس از این برگزار خواهد شد.

به صورت کلی رفتارهای این تعداد اندک بخاطر انعکاس رسانه‌ای آن عملا باعث آبروریزی و ضربه به حوزه‌های علمیه است. لذا انتظار می‌رود بزرگان حوزه تلاش کنند با مدیریت صحیح و اقناع‌سازی فکری و … این معضل درون حوزوی را مهار سازند تا انشاء‌ﷲ نیاز نباشد متولیان امنیتی و قضائی جهت برخوردهای لازم وارد عمل شوند.

Exit mobile version