مباحثات

حوادث تروریستی سوریه، فرصت یا تهدید؟

حمله تروریستی و شهادت جمعی از فرماندهان ارشد ایران در کشور سوریه مجددا یادآور حوادث تلخ چندسال اخیر در این کشور است. حوادثی که با حمله تروریستی رژیم صهیونیستی منجر به شهادت سرداران و جمعی از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شده‌است.

در هر کدام از رخدادهای قبلی تا آخرین حادثه تروریستی که دیروز اتفاق افتاده‌است، احساسات مردم شدیدا تحت تاثیر قرار گرفته‌ و پس از ابراز تنفر از دشمن صهیونیستی، اولین و بدیهی‌ترین واکنش، درخواست انتقام متقابل است.

اما در فضای مجازی نوع ، سطح و چگونگی انتقام به یک چالش جدی تبدیل شده‌است. در این‌باره بیان چند نکته ضروری است:

این اختلاف نظرها نباید به تسویه‌حساب‌های سیاسی و جناجی، تخریب یکدیگر و انشقاق در جبهه مردمی تبدیل شود. متاسفانه آنچه که از روز گذشته تاکنون شاهد بودیم غلبه‌ی مناقشات و تخاصمات جناحی و سیاسی به جای اتحاد ملی مقابل دشمن بود. مهمترین فرصت حوادث اینیچنینی، تقویت دشمن‌ستیزی و اتحاد ملی علیرغم هرگونه اختلاف‌نظرهاست که متاسفانه نادیده گرفته می‌شود.

فراموش نکنیم که فراتر از بحث‌های رایج میان عموم مردم و حتی نخبگان و تحلیل‌گران سیاسی و بین‌المللی، قوه‌ی عاقله‌ی نظام در امر نظامی بسیار فراتر از این تحلیل‌ها و مطالبات با رصد کامل تمامی جوانب نظامی و امنیتی و دیپلماتیک، تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کنند.

Exit mobile version