مباحثات

رسانه فکری تحلیلی حوزه و روحانیت
مجله فکری تحلیلی مباحثات برگزار می‌کند؛

نشست تخصصی نقد و بررسی کتاب «رنج عرفانی و شور اجتماعی»، از سوی مجله فکری تحلیلی مباحثات برگزار می‌شود. این نشست با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌ﷲ بابایی نویسنده کتاب، و منتقدان و علاقمندان، سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳، ساعت ۱۸ آغاز خواهد شد.

کتاب «رنج عرفانی و شور اجتماعی»، رویکردی عرفانی به کارکردهای واقعه عاشورا در جهان امروز دارد. این کتاب که با مقدمه محمد لگنهاوسن منتشر شده، به چهار موضوع می‌پردازد:

۱- چارچوب نظری کارکردهای وحدت‌بخشی یاد رنج متعالی در دوران نوین

۲- کارکردهای رهایی‌بخش یاد رنج متعالی در مواجهه با رنج‌های انسان معاصر

۳- عزت نفس و کرامت غیر در از خود گذشتگی

۴- وحدت اسلامی در تاریخ اسلام بعد از عاشورا

محمد لگنهاوسن در مقدمه این کتاب نوشته است: یکی از ویژگی‌های چشمگیر این کتاب و ایده الهیاتی که در آن مطرح گردیده، این است که نشان می‌دهد چگونه ممکن است طرح خداوند برای کشش انسان به سوی خود، از طریق آلام و مصائب امام حسین علیه‌السلام عملی شود. بر این اساس، وجود چنین آلام و مصائبی می‌تواند الهام‌بخش و زمینه‌ساز انسجام اجتماعی در میان تمامی کسانی باشد که حقانیت آرمان حسینی را درک می‌کنند.

لازم به ذکر است نشست تخصصی نقد و بررسی کتاب «رنج عرفانی و شور اجتماعی»، در نشانی خیابان صفاییه، کوچه ممتاز، روبروی مسجد معصومیه، پلاک ۹۶ برگزار خواهد شد و حضور در این نشست برای طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه آزاد است.

رده‌های مرتبط