مباحثات

رسانه فکری تحلیلی حوزه و روحانیت

همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی با محوریت کتاب، مقاله، پایان‌نامه و طرح‌های پژوهشی برگزار می‌شود.

برگزاری نهمین دوره این همایش در کنار بخش حفظ و قرائت مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، این مسابقات را از مسابقات سایر کشورها متمایز کرده است.

این همایش که بیانگر نگاه عمیق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به تدبر و تعمق در قرآن کریم و تمسک به آیات گهربار آن در مرحله عمل است با مشارکت گسترده حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور و سازمان‌های مرتبط برگزار خواهد شد.

این دوره از مسابقات در چهار بخش کتاب، پایان‌نامه، مقاله‌نویسی و طرح پژوهشی انجام خواهد شد و در پایان، ضمن تقدیر از آثار برگزیده، مقالاتی که حائز امتیاز لازم شوند در مجموعه مقالات همایش با امتیاز علمی ـ پژوهشی به چاپ می‌رسند.

مبانی و شاخصه‌های فرهنگ اسلامی، ماهیت و ارکان فرهنگ اسلامی، آثار فردی و اجتماعی فرهنگ اسلامی، اهل بیت(ع) و فرهنگ اسلامی (سیره و فرهنگ)، آسیب‌شناسی، چالش‌ها و موانع فرهنگ اسلامی، راهکارهای ایجاد، توسعه و تعمیق فرهنگ اسلامی، فرهنگ اسلامی و مطالعات بین رشته‌ای و مقایسه تطبیقی فرهنگ اسلامی و فرهنگ غربی محورهای این همایش اعلام شده است.

همچنین ۱۵ فروردین ۹۴ آخرین مهلت ارسال آثار ذکر شده است و همچنین زمان اعلام مقالات برگزیده و برگزاری همایش نیز خرداد ۹۴ عنوان شده است.

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

رده‌های مرتبط