مباحثات

رسانه فکری تحلیلی حوزه و روحانیت

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، خانم شاه جعفری، در رواق حضرت خدیجه(س)، با اشاره به این‌که زنان ایرانی در طول تاریخ همواره از حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) الگوبرداری کرده‌اند، گفت که ثمره‌ی الگوبرداری از این دوبانوی بزرگ، پیروزی انقلاب اسلامی بود.

برخی از مطالب مطرح‌شده توسط این استاد حوزه‌ی علمیه‌ در سخنرانی مذکور:

  • حضرت زهرا(س) برای این که بتوانند از ولایت و امامت دفاع کرده و زمینه احیای اسلام را پس از رحلت رسول خدا(ص) فراهم کنند، به نقش همسرداری خود به خوبی عمل کرده و در میدان مبارزه علیه غاصبان مقام ولایت و امامت هرگز امام علی(ع) را تنها نگذاشتند.
  • حضرت زهرا(س) با تربیت دینی فرزندان خود، فرزندانی را تربیت کردند که همواره در مقابل ظلم ایستادگی کرده و مسیر اسلام را حفظ کردند.
  • این بانوی بزرگوار هرگاه لازم بود برای حمایت از امام و ولی خدا در صحنه بودند و این حضور در صحنه به حدی بود که در اثر آن، جان خود را از دست داده و به شهادت رسیدند و اولین شهیده راه امامت شدند.
  • زنان امروزی هم برای این که بتوانند ثمره مجاهدت زنان آن زمان را حفظ کنند، باید با اتکا به قرآن کریم و الگوبرداری از حضرت زهرا(س) در جامعه حاضر شده و برای نجات و رهایی امت اسلامی تلاش و از خودگذشتگی کنند.
  • زنان در کنار ایفای نقش همسری و مادری، همیشه برای حمایت از ولایت در صحنه خواهند بود.
منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)

پاسخ دهید