مباحثات

رسانه فکری تحلیلی حوزه و روحانیت

آیت‌ﷲ احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در نشست فرماندان، رؤسا و مدیران ناجا:

  • اخلال در امنیت، جنگ با خدا و پیامبر است و کسانی که ناامنی ایجاد می کنند اهل فساد بر روی زمین هستند و مجازات‌شان نیز سنگین است. مردم قدردان نیروی انتظامی هستند که امنیت را برقرار می‌کنند و این از برکات جمهوری اسلامی است.
  • نیروی انتظامی همکاری خوبی با ما دارد و هر اطلاعاتی که ما می‌خواهیم به ما ارایه می‌دهد. ما در احراز این صلاحیت‌ها از نیروی انتظامی کمک می‌گیریم و آن‌ها نیز کمک می‌کنند. حتی در این مقوله از سپاه و دستگاه‌های امنیتی نیز کمک دریافت می‌کنیم و از ماحصل این جمع‌بندی‌ها به نتیجه احراز صلاحیت داوطلبان می‌رسیم.
  • (با اشاره به انتخابات اخیر ریاست جمهوری)  این انتخابات تودهنی به دشمن بود که مردم صف می‌کشیدند و ساعت‌ها در صف می‌ایستادند تا رأی دهند و این خیلی همت می‌خواهد. این نشان از ایمان به نظام و وفاداری به حضرت امام و لبیک به مقام معظم رهبری است.
  • این نشان از مردم سالاری دینی است که یک حقیقت است و مردم به عنوان وظیفه دینی در انتخابات شرکت می‌کنند، البته ممکن است به عنوان وظیفه ملی نیز باشد؛ عیبی ندارد؛ اما اکثر مردم به عنوان وظیفه دینی در انتخابات شرکت می‌کنند و باید از رهنمودهای رهبری تشکر کرد.
  • حضرت امام ساده‌زیست بود و مسئولان نیز باید ساده‌زیست باشند، امام ضد اشراف و ضد تجملات بود و مسئولان نیز باید اهل تجملات نباشند و خودشان اشرافی نباشند.
منبع: ایلنا

پاسخ دهید