مباحثات

رسانه فکری تحلیلی حوزه و روحانیت

حجت‌الاسلام والمسلمین علم‌الهدی ظهر دیروز (یازدهم بهمن ۱۳۹۵) با جمعی از ائمه جماعات دانشگاه پیام نور کل کشور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی دیدار کرد. بخش‌هایی از سخنان نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

  • طلبه، سیاسی و سیاست‌زده نمی‌شود؛ اما سیاستمدار می‌شود و می‌تواند مسئولیت سیاسی بر عهده بگیرد. باید تمام موقعیت‌های استراتژیک نظام را در نظرر بگیریم و مراقب باشیم که سیاست‌زده نشویم.
  • طلبه باید ببیند چطور می‌تواند از جریان‌های سیاسی برای توسعه دین و ارزش‌های دینی استفاده کند. بهترین سعادت برای انسان، استفاده از موقعیت‌های سیاسی در جهت توسعه ارزش‌های دینی است.
  • آخوند باید زرنگ تر از این باشد که کسی از روی گردن او رد شود و به منافع خود برسد. در شرایطی که جریان‌های سیاسی می‌خواهند به مقام و قدرت‌شان برسند، آیا منِ طلبه باید دنبال‌شان راه بیفتم و از ریش سفید خودم برای بالا بردن آن‌ها استفاده کنم؟
  • در عرصه سیاست از هیچ چیز نترسید. در سال ۷۶ و دوران اصلاحات یکی از آقایان به من گفت: «تو آکادمیک‌ترین روحانی کشور هستی؛ اما با مواضع سیاسی‌ات به این شخصیت خود خدشه وارد کردی». من به ایشان گفتم: «برای این شخصیت باید فاتحه خواند که به خاطرش وظیفه طلبگی‌مان را انجام ندهیم».
منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی

پاسخ دهید