مباحثات

رسانه فکری تحلیلی حوزه و روحانیت

بررسی فرمایشات و دیدگاه‌های مراجع عظام تقلید در دیدار روز گذشته‌ی رئیس‌جمهور با آنان نشان می‌دهد دغدغه‌های کلان مراجع معظم در سال‌های اخیر محورها و نظام یکسانی داشته‌است.

پس از دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی با آیت‌ﷲ‌العظمی صافی گلپایگانی و انتشار خبر این دیدار، سایت رجانیوز به قلم آقای مهدی جمشیدی متنی منتشر نمود که صراحتا این مرجع تقلید را تحت تاثیر نفوذ بیت و عقب‌مانده از جریان بصیرتی و انقلابی معرفی کرد. تاکید بر قهرنبودن ما با کشورهای مختلف و ضرورت ارتباط با آنان با رعایت عزت و مصلحت کشور ازجمله محورهایی بود که دستمایه مطلب آقای جمشیدی قرار گرفته بود.

«لزوم رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و توجه به اقشار آسیب‌پذیر»، «توجه به عملکرد بانک‌ها و تغییر رویه‌ی حاکم در امور بانکداری کشور»، «توجه بیشتر مسئولان به مقوله فرهنگ» و «ضرورت گسترش ارتباط عزت‌مندانه با کشورهای مختلف» چهار محور کلی است که همیشه مراجع عظام تقلید در دیدار مسئولان دولت‌های مختلف بیان فرموده‌اند و امری جدید و مختص دولت فعلی نمی‌باشد.

فرمایشات حکیمانه‌ی آیت‌ﷲ جوادی آملی در دیدار با آقای رئیسی نیز موید همان توصیه‌های آیت‌ﷲ‌العظمی صافی گلپایگانی بوده‌است:« ما هرگز در را به روی خود نمی‌بندیم، ما با کسی قهر نیستیم و با همه کشورها تعامل می‌کنیم. آن ها نیز باید مودب باشند و ادب را در مقابل ما رعایت کنند، اما ما پس از دست دادن با آنها، باید انگشتان خود را بشماریم، این معنای استقلال است.»

ملاحظه‌ی فرمایشات مراجع عظام تقلید در دیدار روز گذشته با رئیس‌جمهور نشان می‌دهد همگی برهمان محور فرمایشات آیت‌ﷲ‌العظمی صافی گلپایگانی بوده است اما متاسفانه نویسنده‌ی رجا نیور بدون کمترین اطلاع و بررسی مطالب مراجع تقلید در سال‌های اخیر اقدام به نگارش مطلب فوق کرده بود که خوشبختانه با واکنش قاطع و جامع سطوح مختلف حوزه‌های علمیه مواجه شد.

به نظر می‌رسد مطلب سایت رجانیوز فراتر از یک نظر شخصی، نشان‌دهنده‌ی خطی است که با تابلوی انقلابی تلاش می‌کند ضمن ایجاد تقابل بین مراجع عظام تقلید و رهبر معظم انقلاب و طیف‌های مختلف انقلابی به جریان اصیل انقلاب اسلامی و دین‌مداری در جامعه ضربه بزند و لازم است مسئولان امر این خط مرموز را شناسائی کنند.

رده‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

  1. ناشناس 

    خودتون هم می دانید که جناب صافی اشتباه کرد لکن، حب شی یعمی و یصم

پاسخ دهید