مباحثات

رسانه فکری تحلیلی حوزه و روحانیت

داشتن وبسایت برای نشریات مکتوب امریست متداول و بسیاری از روزنامه‌ها و مجلات پس از انتشار نسخه‌ی مکتوبشان، نسخه‌ی الکترونیکی آن را نیز در پایگاه‌های اینترنتی خود قرار می‌دهند؛ یعنی اصل در چنین نشریاتی، نسخه‌ی مکتوب است و طبیعتاً نسخه‌ی اینترنتی، پس از انتشار نسخه‌ی مکتوب منتشر می‌شود. اما داشتن نسخه‌ی مکتوب برای نشریاتی که اصلشان در فضای مجازیست، شاید مقوله‌ی رایجی نباشد. «مباحثات» از مدتی قبل با توجه به این نکته‌ که برخی مخاطبینِ مطالب منتشرشده در سایت، امکان یا فرصت استفاده از اینترنت را ندارند، هرازگاهی برخی مطالب را به‌صورت مکتوب در اختیار تعدادی از اساتید و فضلای حوزه و دانشگاه قرار داده که تاکنون پنج شماره از این سری به‌صورت بسیار محدود منتشر شده است.

ششمین شماره نسخه مکتوب مباحثات

ششمین شماره نسخه‌ی مکتوب «مباحثات» با قالب جدید – شامل مطالب منتشرشده در مهرماه ۱۳۹۵ش – به‌تازگی منتشر شده است و بعد از این – به حول و قوه‌ی الهی – هرماه به‌صورت منظم منتشر خواهد شد. عناوین برخی مطالب منتشرشده در نسخه‌ی مکتوب مهرماه عبارتند از: «حوزه‌های علمیه؛ مدیریت سازمانی یا نهادی؟»، «انگیزه‌ی بانوان از طلبگی چیست؟»؛ «آهنگ ناتمام یک جدال» (درباره‌ی حواشی پیش‌آمده پیرامون برگزاری کنسرت در شهر قم)، «نعل باژگون» (نقدی بر کنگره‌ی «هم‌اندیشی و جشنواره خرقه تزویر») و «رحلت فقیه هویت‌گرا» (ویژه‌ی رحلت آیت‌ﷲ‌العظمی سیدتقی طباطبایی قمی).

جدیدترین نسخه‌ی مکتوب سایت، دربردارنده‌ی «ویژه‌نامه‌ی محرم» نیز هست که عناوین برخی مطالب آن عبارتند از: «تنقیح مبانی فقهای نجف در امر عزاداری»، «نگاهی به فعالیت‌های ضدتبلیغی خطبا و روحانیون در امر عزاداری»، «نقد و بررسی مقتل جامع سیدالشهداء(ع)» (کرسی نقد کتب عاشورایی) و «مرام‌نامه‌ ظلم‌ستیزی در تمام اعصار و عرصه‌ها» (سخنرانی علی‌اشرف فتحی در یکی از هیئات مذهبی تهران درباره‌ی زیارت عاشورا).

توضیح این‌که فعلاً نسخه‌ی مکتوب در شمارگان محدودی چاپ و برای برخی مراکز علمی‌–پژوهشی، دانشگاه‌ها و تعدادی از اساتید و فضلای حوزه و دانشگاه ارسال می‌شود؛ ان‌شاءﷲ در آینده‌ای نزدیک با شمارگان بیش‌تر در فروشگاه‌های مطبوعاتی قابل دسترسی علاقه‌مندان و مخاطبان خواهد بود.

(می‌توانید نسخه‌ی مکتوب را به‌صورت PDF از این‌جا دانلود کنید)

رده‌های مرتبط

پاسخ دهید