مباحثات

رسانه فکری تحلیلی حوزه و روحانیت

entezariحجت‌الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌ شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: با راه‌اندازی تعدادی از مدارس علمیه جدید در تبریز و شهرهای مختلف استان، ظرفیت پذیرش طلبه ارتقا یافته و امیدواریم با آغاز احداث و تمکیل پروژه‌های نیمه‌تمام این روند تداوم داشته باشد.

مدیر استانی حوزه علمیه برادران آذربایجان‌شرقی از تحصیل بیش از ۲۴۰۰ طلبه در مدارس علمیه سراسر استان خبر داد و گفت: این تعداد طلبه بدون احتساب تعداد طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) شهرستان بناب است که هم اکنون بیش از ۵۵۰ طلبه علاقه‌مند در دوره اختبار و تثیب برای تحصیل در مدارس علمیه استان آذربایجان شرقی حضور دارند.

حجت‌الاسلام انتظاری با بیان این‌که دوره اختبار طلاب ورودی جدید تا بیستم شهریور ماه ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در این دوره آموزشی کوتاه مدت، طلاب در دوره ۱۰ روزه تهذیب و ۲۰ روزه مبانی آموزشی شرکت می کنند که در پایان مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به آخرین مصوبه سومین دوره شورای اسلامی شهر تبریز مبنی بر واگذاری زمین برای احداث حوزه علمیه بزرگ منطقه شمال غرب کشور در تبریز گفت: این مصوبه اقدامی ارزشمند در جهت احیای جایگاه حوزوی تبریز در کشور محسوب می شود، اما باید خیرین و نهادهای مختلف در اجرای پروژه حوزه را تنها نگذارند.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه تبریز خبر داد و اظهار داشت: این مراسم شنبه هفته آینده ۲۳ شهریور با حضور و سخنرانی آیت‌ﷲ مجتهد شبستری در تالار علامه امینی حوزه علمیه تبریز برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که در این مراسم از برگزیدگان تحصیلی و المپیاد علمی طلاب منطقه شمال غرب تجلیل خواهد داشت، گفت: همچنین در این مراسم از میان ۶۰ مقاله رسیده به دبیرخانه مسابقه مقاله نویسی با محوریت موضوعات قرآنی ویژه طلاب مدارس علمیه استان آذربایجان‌شرقی، صاحبان آثار برگزیده تجلیل خواهند شد.

حجت‌الاسلام انتظاری با بیان این‌که مقالات در موضوعات ادبیات، بلاغت، ترجمه، احکام، شأن نزول، شرح و تفسیر، سبک زندگی، آداب فردی و اجتماعی، اقتصاد و معیشت و … بوده است، خاطرنشان کرد: مقالات برگزیده و منتخب به انتخاب هیأت داوران متشکل از اساتید برجسته حوزه علمیه استان بوده است.

رده‌های مرتبط

پاسخ دهید