مباحثات

رسانه فکری تحلیلی حوزه و روحانیت

یک روز پس از اعلام توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای ۱ + ۵، محمد نهاوندیان (رییس دفتر رییس جمهور) در سفرهایی به مشهد و قم با برخی مراجع عظام تقلید دیدار کرد و ایشان را در جریان چگونگی انجام مذاکرات هسته‌ای قرار داد. آیت‌ﷲ‌العظمی وحید خراسانی با هنرمندانه و متعهدانه خواندن تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده، به زانو درآوردن قدرت‌های بزرگ در IMAGE635725906219774921مذاکرات هسته‌ای را اقدامی بزرگ و ارزشمند قلمداد کردند. آیت‌ﷲ‌العظمی شبیری زنجانی نیز با بیان این نکته که زحمات دولت و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای برای برطرف کردن یک چالش پیش روی کشور – آن هم با نیت خالص- نزد خداوند مأجور است، افزودند: همواره برای موفقیت دکتر روحانی و دولت، در خدمت بیش‌تر به مردم دعا می‌کنیم.

توقیف اکران فیلم رستاخیز در پی اعتراض مراجع تقلید

سازمان سینمایی کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اکران فیلم رستاخیز تا تأمین نظر برخی مراجع بزرگوار تقلید به تعویق می‌افتد.

فیلم رستاخیز به کارگردانی احمدرضا درویش درباره‌ی واقعه‌ی عاشوراست. اکران این فیلم تنها چند ساعت پس از شروع، با اطلاعیه سازمان سینمایی متوقف شد. پیش از اکران عمومی این فیلم، هم‌زمان با اکران آن در جشنواره فیلم فجر نیز اعتراضاتی نسبت به آن صورت گرفته بود. این در حالی است که پس از اعلام توقف اکران فیلم، درویش در گفت‌وگو با ایسنا تأکید کرد: فیلم رستاخیز طبق اسناد و مدارکی که موجود است، مطابق با نظر مراجع تقلید، علما و قوانین جاری کشور ساخته شده است و تصمیم وزارت ارشاد مبنی بر توقف اکران، مربوط به مصالح آن وزارتخانه است.IMAGE635198694464198802

لازم به ذکر است در هفته های اخیر و پیش از اکران عمومی فیلم رستاخیز، برخی از مراجع تقلید نسبت به اکران آن واکنش نشان دادند؛ از جمله  آیت‌ﷲ‌العظمی علوی گرگانی در اطلاعیه ای گفتند: «شنیده شده که بعضی از مسئولین مجوز پخش و اکران فیلم رستاخیز را صادر کرده اند که این فیلم مشتمل بر بعضی اهانت ها و هتک حرمت ها و انتساب های نابجا و بازی بعضی از افراد معلوم الحال در نقش بعضی از بزرگان شهدا کربلا موجب هتک حرمت و اهانت خواهد بود و لذا قبلاً هم نسبت به این فیلم موضعگیری کرده بودیم، ولی توجهی نشد و لذا اکران این فیلم به صلاح نیست و چه بسا توابع خوبی نداشته باشد و لذا اکران این فیلم نشود».

تودیع و معارفه مدیر مرکز آموزش های غیرحضوری حوزه خواهران/دوره غیرحضوری سطح ۴ حوزه علمیه خواهران راه‌اندازی می‌شود/پوشش بین المللی دروس مجازی حوزه علمیه خواهران در آینده

حجت‌الاسلام محمودرضا جمشیدی در مراسم معارفه رییس مرکز آموزش‌های مجازی و غیرحضوری حوزه علمیه خواهران با تأکید بر ظرفیت‌های مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران اظهار داشت: درصدد توسعه‌ی سطح آموزشی و رشته‌های تحصیلی مرکز آموزش‌های غیرحضوری هستیم. رییس هیئت امنای مرکز آموزش‌های مجازی و غیرحضوری حوزه‌ی علمیه‌ی خواهران درباره‌ی سیاست‌های اصلی این مرکز گفت: تعامل با مراکز اثرگذار، نگاه بین‌المللی به مسأله‌ی آموزش، ارتقای فن‌آوری اطلاعات در عرصه آموزش غیرحضوری و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین آموزش، از جمله نکاتی است که همیشه مورد توجه برنامه‌ریزان این مرکز بوده است. در این مراسم هم‌چنین حجت‌الاسلام قندی رییس جدید مرکز آموزش‌های مجازی غیرحضوری مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران گفت: در چشم‌اندازی نزدیک، با هدف گسترش آموزش‌های این مرکز در سطح بین‌المللی، برنامه‌هایی را ارائه خواهیم داد. در این آیین از زحمات حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی رییس پیشین این مرکز قدردانی شد.

تأسیس مدرسه علمیه خاتم‌الانبیای اراک با موافقت شورای عالی حوزه

شورای عالی حوزه‌های علمیه به دبیری آیت‌ﷲ مقتدایی، با تأسیس مدرسه علمیه خاتم‌الأنبیا(ص) در شهر اراک موافقت کرد. آیت‌ﷲ حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه نیز ضمن ابلاغ این مصوبه به معاونت آموزش و امور حوزه‌های علمیه، خواستار ابلاغ کلیه ضوابط، مقررات و دستورالعمل‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی این مدرسه به معاونت ذی‌ربط در ستاد مرکزی شد.

انتصاب معاون پژوهش حوزه‌های علمیه به دبیری علمی «سومین همایش ملی سلامت معنوی»

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی عماد، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه، در حکمی از سوی دکتر مرندی رییس سومین همایش ملی سلامت معنوی، به‌عنوان دبیر علمی این همایش منصوب گردید. این همایش در تاریخ ۲۲ لغایت ۲۴ دی ماه سال جاری در قم برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیش‌تر و ارسال مقاله می‌توانند به سایت فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران مراجعه کنند.

رده‌های مرتبط

پاسخ دهید