مباحثات

رسانه فکری تحلیلی حوزه و روحانیت

روز چهارشنبه و پنج‌شنبه پیش رو انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب برگزار خواهد شد.شواهد نشان می‌دهد که متاسفانه استقبال سردی از این انتخابات شده‌است. کاهش قابل توجه کاندیداهای ثبت‌نامی که در برخی از حوزه‌های انتخاباتی حتی کمتر از میزان نماینده مورد نیاز است پیام مهمی را با خود دارد.

مجمع نمایندگان در دور نخست به عنوان یکی از بازوهای مهم تصمیم‌گیری حوزه علمیه قم تلقی می‌شد. در دیدارهای مکرر نمایندگان طلاب با رهبر معظم انقلاب ایشان بر نقش فعال این مجمع تاکید داشتند و به عنوان یکی از امیدهای ایشان در حوزه می‌توان نام برد. اما متاسفانه در یک دهه اخیر به دلایل گوناگونی – که باید پیش از بررسی و آسیب‌شناسی می‌شد- نقش این مجمع هر روز کم‌رنگ‌تر از گذشته شد. پیش از این مباحثات به بهانه‌های مختلفی به بررسی نقش این مجمع وارائه برخی راه‌کارهای تحولی مجمع نمایندگان طلاب پرداخته بود.

امیدواریم انتخابات پیش رو با استقبال طلاب برگزار شود اما چنانچه این امر محقق نشد قطعا باید متولیان عالی حوزه و همچنین مدیران مجمع نمایندگان طلاب ابتدا پیام این استقبال سرد را دریافته و به جای دخیل دانستن عوامل بیرونی! به آسیب‌شناسی عملکرد خود یپردازند.

🔸 مشاهده مطالب پیشین مباحثات درباره مجمع نمایندگان طلاب:

به مناسبت برگزاری انتخابات مجمع نمایندگان طلاب دموکراسی در حوزه با نقش‌آفرینی طلاب و اساتید • پنج‌شنبه، ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ https://mobahesat.ir/2329

///////////////

به بهانه برگزاری انتخابات هفتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب؛ نگاهی به مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه • شنبه، ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ https://mobahesat.ir2341

/////////////

به‌مناسبت انتخابات مجمع نمایندگان طلاب مجلس بی‌اختیار • شنبه، ۱۹ اسفند ۱۳۹۶

https://mobahesat.ir/15909

//////////////

مجمع نمانیدگان طلاب در پیچ ‌وخم تحول • چهارشنبه، ۹ تیر ۱۴۰۰ https://mobahesat.ir/23425

///////////////

مجمع نمایندگان طلاب، از انتخابات الکترونیک تا لزوم تحول در منتخبین • چهارشنبه، ۲۱ مهر ۱۴۰۰ https://mobahesat.ir/23525

رده‌های مرتبط