مباحثات

رسانه فکری تحلیلی حوزه و روحانیت

ezamمدیر گروه اخلاق و تربیت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با اشاره به اهداف و برنامه‌های این اردو گفت: اداره کل امور خانواده معاونت تهذیب با همکاری مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، در راستای ارائه برنامه‌های فرهنگی به خانواده‌های طلاب، اقدام به برگزاری اردوهای سیاحتی، زیارتی و فرهنگی کرده است.

حجت‌الاسلام علیرضا بهبودی افزود: ایجاد روحیه نشاط و شادابی، رشد اخلاقی و تربیتی، ارائه مشاوره‌های خانواده و پرکردن اوقات فراغت از جمله اهداف اردوهای تربیتی تابستان امسال بود.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ نفر از طلاب و خانواده‌های آنان در این اردو‌ها شرکت کردند، بیان داشت: بعد از اعلام فراخوان و درخواست از طلاب برای شرکت دراین اردو‌ها، این فراخوان با استقبال خوبی از طرف طلاب روبه‌رو شد که دو اردو، یکی در استان اردبیل و دیگری در استان چهارمحال و بختیاری به مدت سه روز در ایام تعطیلات تابستان برای خانواده‌های طلاب و روحانیون برگزار گردید.

مدیر گروه اخلاق و تربیت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه، به برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تربیتی اشاره کرد و یادآورشد: مهارت‌های همسرداری، تربیت فرزند دینی در عصر معاصر، عوامل استحکام و تعالی خانواده و… از جمله مباحثی بود که در این نشست‌ها وکارگاه‌ها به خانواده‌های طلاب، توسط اساتید ارائه شد.

وی خدمات مشاوره با رویکرد اسلامی، مسابقات فرهنگی تربیتی، مسابقه خاطره‌نویسی، کتاب‌خوانی؛ نقاشی و جنگ شادی، بازدید از اماکن مذهبی و تاریخی، برگزاری نماز جماعات و دعا و… را از دیگر برنامه‌های این اردو برشمرد و گفت: جلسات اخلاق با دعوت از اساتید مطرح از قم و شهرستان‌ها برگزار شد و با نظرسنجی که صورت گرفت طلاب رضایت خوبی از این گونه برنامه‌ها داشتند.

رده‌های مرتبط

پاسخ دهید