مباحثات

رسانه فکری تحلیلی حوزه و روحانیت
رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه‌ علمیه قم خبر داد؛

biriaبه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ناصر سقای بی‌ریا رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه‌ علمیه قم و جمعی از اعضای این مجمع چهارشنبه‌شب در دیدار با حضرت آیت‌ﷲ علوی گرگانی، با بیان این‌که مجمع طلاب حوزه علمیه قم در سال ۶۸ و از سوی امام خمینی(ره) تأسیس شد، گفت: این مجمع مصداقی از کلمه طیبه است.

وی ادامه داد: ۲۵ سال است که از تأسیس مجمع نمایندگان طلاب می‌گذرد و این شجره به یک درخت بالنده تبدیل شده و طلاب و فضلای جوان از این سایه سار استفاده می‌کنند.

حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا با اشاره به ساختار مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه‌ علمیه، ابراز کرد: در هر شهرستان و به فراخور تعداد طلاب آن منطقه انتخاباتی هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و نمایندگانی انتخاب می‌شوند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه‌ علمیه قم با بیان این‌که مجمع در سال آخر دوره ششم قرار دارد، افزود: ۱۴۲ نفر نماینده از شهرستان‌های مختلف هر دو هفته یک بار در مجمع عمومی حضور به هم می‌رسانند و جلساتی را برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به طرح‌های ارائه شده از سوی مجمع نمایندگان و طلاب حوزه علمیه، خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌هایی که در این مجمع به تصویب رسید طرح مرکز خدمات حوزه‌های علمیه بود که به تأیید رهبر معظم انقلاب رسید.

حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا ادامه داد: مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه طرح‌هایی همچون القاب حوزوی که رهبری نیز فرمودند طلاب عناوین و القاب خود را داشته باشند و طرح شهریه به صورت متحد را در دست اقدام دارد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه‌ علمیه قم ارتباط مستقیم با بدنه حوزه و طلاب جوان را از اقدمات در خور توجه این مجمع دانست و گفت: مجمع طلاب یک خلأ اجتماعی را پر کرده و با طلاب انقلابی جلسات ماهانه برگزار می‌کند.

حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا با اشاره به اقدامات مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه، اظهار کرد: تبلیغ در استان‌ها و رسیدگی به معیشت طلاب از جمله اقدامات مجمع نمایندگان طلاب در هر شهرستانی است.

عکس: تسنیم

رده‌های مرتبط

پاسخ دهید