مباحثات

رسانه فکری تحلیلی حوزه و روحانیت

پنجاه و یکمین شماره از مجله نسیم وحی منتشر شد. در این شماره از این مجله قرآنی مطالب متنوعی ذیل عناوین قرآنی اسوه، تبیان، کرام، رشد، مشکات، طوبی، ذکری، بینات و… که متناسب با مضامین هر یک از مطالب انتخاب شده است به زیور طبع آراسته گشته است.

dnasim-vahyبه گزارش خبرگزاری حوزه مطالب متنوع و جذابی در این شماره از مجله نسیم وحی و در قالب‌ها و موضوعات مختلف به چاپ رسیده است؛ از مباحث تفسیری و ترتیل‌خوانی و قطعات ادبی گرفته تا آشنایی با قهرمانان قرآنی و موضوعات خانوادگی و مباحث تربیتی.

از پاسخ به شبهات و بانوان حافظ قرآن گرفته تا تازه‌های کتاب در عرصه قرآن و از امام‌شناسی و تمرکز بر سیره اهل بیت گرفته تا مشاوره‌های قرآنی و بالاخره اخبار مؤسسه جامعه القرآن الکریم و در پایان هم بخش کودک و نوجوان.

در ابتدای مجله در بخش اسوه رهنمودهایی از عالمان دینی به چاپ رسیده است و بعد آشنایی با عالمان وارسته پیگیری شده است و بعد در فصل تبیان، تفسیر آیات در آینه روایات آمده و سپس معارف و مضامین معرفتی در قالب‌ها و با موضوعات متنوع در قرآن مورد بررسی واقع شده است.

در بخش بینات به موضوعات و مباحثی در حوزه مهم و خطیر حفظ قرآن و نیز مطالب کشکولی و گوناگون خواندنی توجه شده و در این قالب‌ها مطالب و نوشتارهایی ارزشمند و سودمند که رایحه معارف قرآنی در خلال آنها به مشام جان و جهان مخاطبان فرهیخته این رسانه قرانی مکتوب و رنگین پراکنده است چاپ گردیده است. و نیز در ادامه جدول آمده و به پیامک‌های خوانندگان اشاره شده است.

بخش بعدی اخبار قرآنی مؤسسه است و در آخر هم در قسمت کودک و نوجوان مطالبی کودکانه و متنوع برای مخاطبان کودک و نوجاون مجله به چاپ رسیده است.

اما یکی از مطالب خواندنی این شماره با عنوان تربیت دینی کودکان چاپ شده و در آن به موضوع تربیت و رشد معرفتی کودکان در مقایسه‌ای میان الگوها و نمونه‌های عرفی و میزان تطابق آن در مقایسه با الگوها و اسوه‌های دینی و قرآنی، تحلیل و بررسی و معرفی شده است.

در بخشی از این متن آمده است که اگر با کودک به سان یک انسان بالغ و دارای منزلت و مقام برخورد شود، وی به آرامش روحی خواهد رسید و در امور مربوط به خود با پختگی برخورد خواهد کرد، به گونه‌ای که پدر و مادر از او خشنود باشند.

بر این اساس فرمان‌پذیری از پدر و مادر را تمرین خواهد کرد بلکه به تمام ارزش‌هایی که از پدر و مادر خود یا از مدرسه و جامعه آموخته است گردن خواهد نهاد.

نشریه نسیم وحی به صاحب امتیازی جامعة القرآن الکریم و مدیر مسئولی دکتر محمد اسعدی و سردبیری داوود قاسمی منتشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند با کدپستی ۱۶۹۴۷/۳۷۱۵۶ مکاتبه و یا با شماره تلفن ۰۲۵۳۷۸۳۳۴۵۰ تماس حاصل نمایند.

رده‌های مرتبط

پاسخ دهید